Як намалювати березу: малювання гуашшю, аквареллю та олівцем у незвичайній техніці (80 фото)
Берези виростають практично повсюдно і тільки у нас, у Росії, берези стали національним символом.
«Біла береза під моїм вікном» – гарні рядки навіюють легкий смуток. Але не варто розслаблятися, ми розпочинаємо уроки малювання.
Першою справою, навчимося малювати самотну березку — просте деревце.
Як його намалювати ми розкажемо і покажемо далі.
Простий малюнок берези
Намалювати витончене деревце зовсім не важко, як вам може здатися на перший погляд. Навчання слід починати з найпростішого її зображення, яке буде під силу кожному художнику-початківцю, поетапно ускладнюючи роботу.
І так, для початку вам знадобляться: зошитовий лист у клітку, простий та зелений олівці, гумка, кулькові ручки чорного та зеленого кольорів для наведення контурів.
Якщо це ваш перший досвід малювання берези, рекомендуємо спочатку працювати простим олівцем, щоб під час роботи можна було дещо виправити. Почнемо.
У центрі зошитового листа простим олівцем намалюємо стовбур майбутньої берізки.
Дві вертикальні лінії, злегка розширені в основі. Висота ствола повинна займати приблизно половину розміру аркуша.
- На продовженні ліній стовбура вгору, малюємо три великі гілки, тобто. стовбур дерева плавно розгалужується спочатку праворуч, потім ліворуч і знову праворуч. Зробіть їх не надто широкими. Кінці гілок повинні опускатися вниз. Можна додати кілька гілок середнього розміру.
- Рівномірно за великими гілками, спадаючими хвилястими лініями малюємо безліч тонких гілочок аж до рівня середини стовбура, надаючи кроні максимально природного «плакучого» вигляду. Завершуємо роботу над малюнком олівцем, домальувавши траву навколо основи деревця у вигляді ламаної кривої.
- У разі потреби, стираємо гумкою всі зайві штрихи та лінії. Наводимо всі лінії чорною кульковою ручкою. Таким чином, контури стануть чіткішими.
- Придивіться, нашому дереву чогось не вистачає, щоб воно виглядало як береза? Ну звичайно! Дорісуємо на стовбурі та великих гілках у шаховому порядку відмітні чорні розлучення за формою, що нагадують півкола.
Вийшла дуже симпатична берізочка.
Тепер переходимо до роботи з оформлення кольору ескізу. Олівцем зеленого кольору потрібно розфарбувати траву і жирно промалювати контури найтонших гілочок.
Далі, по всій довжині тонких гілок, зеленою ручкою потрібно намалювати маленькі листочки, які формою схожі на перевернуту краплю.
Розташовуємо листя по черзі наносячи їх на тендітні гілочки, ліворуч і праворуч. Щоб листя виглядало густішим, постарайтеся розташовувати їх достатньо на близькій відстані один від одного.
Якщо вашій дитині з легкістю вдалося впоратися із завданням, покроково виконуючи роботу, то ми пропонуємо складнішу, але значно цікавішу техніку зображення берез нижче.
Малювання берез|гуашшю, незвичайна техніка
Для початку необхідно знати, що пейзаж – це жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа, де особливе значення надається побудові композиції, а також передачі атмосфери, стану повітряного середовища та світла.
Приготуйтеся, будемо вчитися малювати найкрасивіший краєвид з березами. Зараз ми познайомимо вас із одним цікавим способом малювання гуашшю.
Для даної роботи потрібні зовсім незвичайні матеріали:
- коло, вирізане з білого аркуша паперу;
- використана платіжна картка із пластику;
- малярний скотч на клейкій основі шириною 1 см;
- набір гуашевих фарб;
- кісті для малювання;
- стакан-непроливайка зі звичайною водою;
- ножиці.
Малуємо пейзаж поетапно:
- Розташовуємо паперове коло на поверхні робочого стола на підкладці. Малярний скотч ножицями нарізаємо на п’ять смуг, по довжині приблизно рівних діаметру кола. Одну та смуг розрізаємо вздовж навпіл.
- Наклеюємо смуги, як зазначено на схемі, спочатку ширші, а потім у центрі композиції, під нахилом, тонкі смуги скотчу. За допомогою, що виступають за межі кола, липких країв смуг, закріплюємо коло на робочій поверхні. Тепер зрозуміло, що ділянки, вкриті скотчем, – це стовбури берез на нашій картині?
- Далі працюємо гуашшю. Взявши пензель середнього розміру, блакитною гуашшю малюємо небо, легкими мазками фарбуючи верхню частину кола з плавним наростанням інтенсивності синього кольору до верхнього краю неба.
- До середини кола, мазками фарбуємо простір між деревами, гуашевою фарбою зелених тонів: від світло-зеленого до салатового.У серединній частині композиції урізноманітнимо палітру фарб помаранчевими відблисками.
- І тепер до самого низу працюємо в тій же манері, наносимо темно-зелену гуаш на самий низ нашого малюнка, плавно оформляючи переходи від одного відтінку зелені до іншого. Фонове різнотрав’я готове. Тепер нечисленними мазками додамо червоних та жовтих фарб. Погляньте на картинку зверхньо, правда ви побачили квітучі літні трави?
- А тепер, повернемося до наших берез.
- Акуратно знімаємо скотч. Всередині круга залишилися стрункі обриси дерев.
- Нанесемо на білу кору характерний чорний малюнок незвичайним способом. Увага! На край використаної пластикової картки точково наносимо трохи чорної фарби.
- Прикладаємо фарбований край до будь-якої сторони обраного ствола і щільно притискаючи, простягаємо карту до іншої сторони. Якщо ви все зробили правильно, то на стовбурі вийде ефект березової кори. Здорово?
- Аналогічну процедуру зробимо і з іншими березами, змінюючи напрямок дії на деяких із них, наприклад, праворуч наліво і навпаки.
- В верхній частини березок намалюємо гілки.
- Виводимо їх чорною фарбою з допомогою тонкого пензлика.
- В завершення, за гілками недбало пройдемося зеленим фарбою і вийде листя.
Вийшов мальовничий пейзаж. Крізь білі стовбури берез проглядається квітуче, соковите, травневе різнотрав’я, а вгору відноситься небесний простір! Робота справді вартує результату, але на неї витрачено зовсім небагато часу.
Переходимо до наступного майстер-класу. Будемо вчитися малювати зимовий березовий гай.
Зимовий пейзаж з березами аквареллю
Берези взимку особливо гарні. Їхні білі стовбури виглядають ще більш тонкими та прозорими, як би розчиняються у просторі.
Передати легкість і легкість можна за допомогою акварелі.
Тенденція цієї техніки полягає в тому, що для роботи беремо акварельні фарби, які попередньо перед малюванням розбавляються водою. Фарби наносять тонкими шарами. Іноді додатково змочуємо пергамент.
Папір тут не просто полотно, а ще й образотворчий елемент: фон стане простором та «повітрям.»
Якщо ви любите зиму та природу, то цей майстер-клас саме для вас. Ми приступаємо до роботи над зимовим пейзажем із березами.
Підготуйте наступні матеріали:
- акварельні фарби;
- пензлі для малювання різного розміру;
- невелику ємність із водою;
- папір для акварелі;
- скотч малярський;
- карту пластикову використану.
Як поетапно аквареллю створити зимовий пейзаж з березами:
- Скотчем зафіксуємо акварельний папір на робочій поверхні. Попередньо розмочіть водою такі фарби: синю, коричневу, жовту та білу фарбу.
- Візуально ділимо лист пополам по горизонталі.
- На даному етапі зволожуємо верхню частину аркуша.
- Це робиться за допомогою широкої кисті, змоченої у чистій воді.
- Набравши мокрим пензлем синьої фарби і трохи коричневої, змішаємо їх. Сірувато-синім відтінком, що вийшов, у верхній третині листа створюємо фон композиції, у вигляді хвилеподібних прозорих розлучень за формою нагадують дерева.
- Тільки ближче, щільною синьою фарбою зигзагоподібно намалюємо пірамідальні силуети ялинок.
- У лівого краю – більше, у центрі -менше. Нижній фоновий край розташований у вигляді опуклої дуги.
- Фарбом коричневого кольору, ближче до правого краю, домальовуємо дві вертикальні лінії.
- Вийшли стволи дерев.
- Далі, на край картки набираємо чорну фарбу і на білих силуетах березових стволів наносимо мітки. Потім переходимо в нижню площину. І на білій ділянці листа, аналогічним способом, домальовуємо нижні частини стволів. Зверніть особливу увагу на розташування берез, а також надання їм вигідних форм.
- Поки верхня частина малюнка підсихає, на передньому плані зобразимо струмок. Зволожимо нижню частину листа. Намалюємо відкриту гладь струмка змішаною фарбою сіро-блакитного відтінку. Мазки наносимо в кілька прийомів, пошарово, для створення ефекту живої води. Темною, густішою фарбою намалюємо кілька розлучень відбиття берез. Білою аквареллю наносимо відблиски на поверхні води, а блакитними мазками відтіняємо стовбури від основної маси снігу.
- Верхня половина малюнка повністю просохла. Тонким пензлем малюємо сірі, тонкі гілки, що стирчать на верхівках.Навколо центральних берез і по берегах струмка зобразимо сірі пучки засохлої трави. У загальну картину можна додати трохи теплих акцентів шляхом нанесення на стовбури і траву фарби жовтувато-коричневого відтінку.
- За допомогою тонкого пензлика, для надання засніженості, фарбою білого кольору «пройдемося» по гілках берез. А на завершення, для надання композиції динаміки, білою фарбою хаотичними стусанами зобразимо сніг, що падає. От і все. Акуратно знімаємо смуги скотчу.
Як тільки мокре зображення підсохне і стане злегка вологим, беремо пластикову карту і на її край наносимо тонкий шар білої фарби густішої консистенції. На розмитому фоні лісу, вертикально і похило прикладаючи та протягуючи картку, промальовуємо білі силуети кількох стовбурів берізок та зони розгалужень. Ця група берез складає центр композиції.
Погляньте на зображення з сторони і оцініть його. Вийшов чудовий зимовий пейзаж.
Така картина може зайняти гідне місце у вашій домашній галереї.
І стане гарним подарунком для рідних та близьких вам людей.
Ця робота не проста!
Але за бажання, якщо бути уважним і послідовним, справиться з нею може кожна, навіть дитина! Бажаємо успіху!
Фото намальованих беріз