Вироби на тему безпека – фото ідеї виробів для дитячого садка та школи

Вироби на тему Безпека для молодших та старших класів: поетапний опис з картинками та фото кращих виробів

Безпека – здоров’я та життя, праці, спорту та відпочинку – це невід’ємна частина турботи про майбутнє.

І педагоги, і батьки знають, що її забезпечення є не лише їхнім безпосереднім обов’язком, а й важливим виховним завданням, одним із способів вирішення якого є вироби на тему безпеки.

Вчасно пояснені та міцно засвоєні правила поведінки на вулиці, на воді, у громадському місці, у транспорті, поводження з небезпечними предметами, речовинами та вогнем допоможуть уберегти дітей від фатальних помилок.

Звичайно, одних усних настанов у цьому випадку недостатньо. Потрібна наочність, що впливає, зокрема, на емоційну сферу дитини: книги, мультфільми, настільні та комп’ютерні ігри тощо.

Особливо ж ефективними є виховні та освітні методи, що включають виконання творчих, у тому числі, конкурсних, завдань у процесі вивчення теми.






Конкурс як спосіб творчого осмислення питань безпеки

Творчість – потужний інструмент розвитку, що дозволяє охопити всі сфери життя, включаючи питання безпеки. А конкурси в цьому випадку є стимулюючим фактором, адже вони містять ігровий та змагальний елемент, що захоплює дітлахів будь-якого віку.

Тому їх активно використовують для освіти та виховання.

Щорічно десятки конкурсів різних рівнів спонукають об’єднатися педагогів, учнів чи вихованців та їхніх батьків. Щороку для участі в них створюються тисячі і малюнків, що висвітлюють усі сторони безпеки життя та діяльності.

І всім учасникам творчого процесу необхідно докласти чимало зусиль для досягнення позитивного результату:

  • Педагог повинен розповісти хлопцям про проблему (небезпеки необережного поводження з вогнем, безтурботності на воді та проїжджій частині, витівок з вибуховими, токсичними, отруйними та іншими небезпечними речовинами тощо), чітко позначити тему роботи, коло можливих візуалізацій, та батьків.
  • Батьки повинні зорієнтувати юного художника у формулюванні задуму, забезпечити його необхідними матеріалами, допомогти у розробці композиції, підтримувати у процесі виконання виробу.
  • Діти повинні докладно вивчити тему, виділити момент, що їх зацікавив, який вони хочуть проілюструвати, сформулювати ідею і зміст їхнього майбутнього твору і виконати роботу.

Спільна творчість сприяє зміцненню взаєморозуміння та більш повному та глибокому осмисленню та запам’ятовуванню правил безпеки.

Малюнки на тему безпеки

Від звичайних малюнків – пейзажів, портретів, натюрмортів – їх відрізняє великий рівень дидактичності та повчальності.

Адже в процесі малювання діти повинні не тільки запам’ятати вид та призначення життєво важливого предмета, об’єкта чи персонажа, а й засвоїти основи поведінки у тій чи потенційно небезпечній ситуації:

  • Запам’ятати значення сигналів світлофора;
  • Вивчити знаки, які попереджають про небезпеку;
  • Дізнатися, як називаються і як виглядають службовці екстрених служб: пожежники, лікарі, поліцейські, рятувальники;
  • Засвоїти, що потрібно, а що не можна робити в небезпечних для життя ситуаціях тощо.

Чим цікавіше поданий освітній матеріал, тим цікавішими будуть малюнки дітей, тим міцнішим буде запам’ятовування основ безпечної поведінки.

Плануючи творчу роботу, не можна забувати про вікові особливості. З їх урахуванням треба вибирати тему та техніку виконання малюнка.

Теми та техніки

Найменших, звичайно, необхідно познайомити з основними поняттями та в процесі малювання зафіксувати їх візуальний образ.

На їхніх малюнках, максимально предметних, можуть бути зображені світлофори, пожежні машини, вогнеборці та вогнегасники, палаючі будинки та знаки, що попереджають про небезпеку.

Діти старшого віку вже можуть самостійно розробити сюжетний малюнок: процес гасіння пожежі або його причини та наслідки, приклади небезпечної поведінки на проїжджій частині, на воді, у громадському місці.

Малюнки учнів школи при цьому, швидше за все, відрізнятимуться особливою драматичністю за рахунок використання більшої кількості засобів образотворчої виразності. Їхня кисть вже здатна передати емоційне напруження ситуації, її драматизм.

Вибір техніки виконання малюнка може порадити педагог чи батьки. Але, наприклад, школярі можуть визначитись і самостійно.

При цьому не можна сказати, що малюнок олівця буде менш красивим, ніж картина, виконана фарбами: все залежить від ступеня володіння матеріалом.

Однак слід зауважити, що малюкам, які звикли малювати олівцями, не варто давати фломастери та маркери. Краще познайомити їх із гуашшю – вона не токсична і не завдасть шкоди, навіть якщо малюк спробує її на смак.

А ось акварельні роботи можна визнати проявом найвищого пілотажу, оскільки техніка роботи з нею не терпить помилок. Але в той же час саме акварель допомагає передати найдрібніші колірні та емоційні відтінки зображення.

Способи та прийоми

Для того щоб полегшити роботу дітей молодшого віку, але при цьому не втратити виразності зображення та зробити процес захоплюючим, використовуйте трафарети та шаблони.

Ці популярні прийоми не тільки сприяють розвитку дрібної моторики, а й допомагають зробити дитячий малюнок більш достовірним, наприклад, у зображенні службових машин.

Використання їх не так просто, як здається на перший погляд, адже шаблон або трафарет потрібно прикласти до листа і утримувати нерухомо, поки його обводиш олівцем, що малюкові зазвичай дається нелегко.

Якщо застосування шаблону передбачає просто подальше розфарбовування, використання трафаретів допускає більшу різноманітність способів.

Приклавши трафарет, можна не обводити контур олівцем, а працювати відразу широким пензлем та фарбою або скористатися технікою примокування.

Для цієї мети підійде звичайна губка для миття посуду, що розрізає на невеликі шматочки. На них потрібно нанести фарбу відповідного кольору та точково прикладати до зображення, злегка притискаючи губку до аркуша.

Популярним способом останніх років вважається пальчикове малювання. У цьому випадку фарба наноситься безпосередньо на кисті, пальці або стопи ніг. Їхні відбитки лягають в основу зображення.

Так, доповнений кількома елементами, червоний відбиток ноги перетворюється на пожежну машину.

А послідовно нанесені, розташовані один всередині іншого, червоний, жовтий і білий відбитки, відповідно, великого пальця, вказівного та мізинця стають підступним полум’ям сірника.

Червоні, помаранчеві та жовті відбитки маленьких долонь переконливо зображують вогонь, що розбушувався.

Працюючи аквареллю, в процесі зображення, наприклад, лісової пожежі або сильного задимлення, можна сміливо використовувати «лист по мокрому», коли барвисті шари наносяться на добре зволожений папір.

Підкреслити деякі елементи малюнка гуашшю, наприклад, іскри, попіл, бризки тощо, допоможе прийом напилення.

Для цього волога, але не зовсім рідка, фарба наноситься на сухий жорсткий пензель або стару зубну щітку, а потім акуратно розбризкується в потрібній області малюнка.

Визначитись з ідеєю малюнка, його композицією та колірним рішенням допоможуть тематичні фото і відео матеріали, розглянуті на заняттях, а також картинки у книгах та підручниках та спеціальні дидактичні посібники.

Види виробів на тему безпеки

Широта цієї галузі освітньої творчості вражає уяву! Різноманітність форм, способів, прийомів та методів важко навіть перерахувати! При цьому часто поєднання матеріалів, що не використовувалися раніше, лягає в основу нових технік і технологій.

Важливо у процесі творення не забути про головне – тему безпеки.

Кольоровий папір + фантазія

Однією з найдоступніших технік, яку здатний освоїти маленький художник-початківець, є плоска аплікація – наклеювання на основу простих, вирізаних з кольорового паперу або картону, деталей.

Причому малюків краще забезпечити роздавальним матеріалом (готовими елементами), а вже дошкільнята віком 5 – 7 років можуть попрацювати ножицями самі. Сюжетна картинка на тему «Пожежа» може включати наступний набір:

  • будиночок;
  • віконце;
  • полум’я;
  • пожежна машина;
  • пожежний або вогнегасник.






Деталі наклеюються послідовно, зображення можна доповнити мальованими елементами: трава, хмари, дим, струмені води або піни. У плоских аплікаціях можуть використовуватись зображення, вистрижені зі старих журналів, ігрових наборів або книг з картинками.

А вивчаючи тему «Комплектація пожежного стенду», в роботу над аплікацією можна внести ігровий момент: зробивши основу у вигляді самого стенду, запропонувати дітям самостійно вибрати та наклеїти на нього предмети, необхідні для його оснащення.

Напівоб’ємні аплікації, до яких можна віднести і квілінг – робота для тих, чий рівень майстерності вже досить високий. Адже робота з опуклими елементами потребує більшої витримки та акуратності.

Виглядають вони, звичайно, цікавіше і змістовніше. А отже, мають більший емоційний вплив і мають більший навчальний ефект у процесі знайомства, наприклад, з правилами дорожнього руху.

Їхня часткова опуклість ніби переносить глядача в зображувану ситуацію.

От діти мчать на санках з гори прямо на проїзну частину, під колеса машини, що наближається (дорога і машина – плоскі, гірка та діти на санках – напівоб’ємні: елементи їх фігур складаються з складених і частково відігнутих від основи листів кольорового паперу).

Ось на тлі плоскої аплікації міста (будинки, дерева) веселий світлофор, що є порожнистим циліндром, приклеєний тильною стороною до основи, допомагає перейти дорогу дівчинці.

Її сукня має бути виконана у вигляді конуса, голова-кружок щільно приклеєна, але задерикуваті кіски відігнуті від основи.

До аплікаційних, плоских і напівоб’ємних, можна віднести різного роду паперові мозаїки. Зображення в них створюється шляхом заповнення областей, відокремлених контрастним контуром, шматочками паперу або скрученими паперовими кульками відповідного кольору.

Об’ємні паперові вироби можуть бути як склеєними моделями службової техніки (машини, літаки, вертольоти), так і модульними орігамі. Останні особливо добрі під час виконання колективних робіт.

За допомогою таких виробів можна створювати як сюжетні макети, так і навчальні настільні ігри.






Я ліплю із пластиліну

Говорячи про вироби на тему безпеки, не можна обминути пластилінові шедеври.

Тут і сюжетні картини, що описують правила поведінки під час пожежі, на дорозі, на вокзалі, на пляжі, на льоду.

Вони можуть бути виконані в техніці примазування до основи або пластилінової мозаїки.

Можна використовувати напівоб’ємні дорожні та інші попереджувальні знаки, і скульптурні вироби, що зображають техніку, предмети, необхідні для протистояння вогню та надання першої допомоги, а також людей, які надають цю допомогу.

Ліпка – захоплююче та дуже корисне заняття. У поєднанні з освітнім моментом вона сприяє запам’ятовуванню та, як наслідок, забезпеченню безпеки життя та діяльності.

М’яким фетром про жорсткі правила

Цей матеріал унікальний за своєю виразністю та різноманітністю способів його застосування.

З його допомогою можна зробити плоські та напівоб’ємні аплікації, фетрові панно, що поєднують зшивання елементів та їх приклеювання до основи, напівплоські та об’ємні набивні іграшки, що відображають дану тему.

Яскраві кольори, пухка, ворсиста фактура роблять картину рельєфною, експресивною та емоційно наповненою, привертають увагу до неї та її змісту.

У навчальних методиках для малюків активно використовуються фетрові пазли та кубики, які допомагають дітям вивчити найважливіші правила поведінки, спрямовані на забезпечення їхньої безпеки.

Цей матеріал хороший і для виготовлення настільних ігор та елементів для інтерактивних заходів.

Що бачу, з того й творю

Особливо цікавими бувають вироби з природного, підручного, нетрадиційного та непридатного матеріалу. Обладнання пожежного стенду, пов’язане гачком із вовняних ниток, виглядає незвичайно та досить мило.

А ось наслідки лісової пожежі, зображені в макеті за допомогою сухих гілочок, шишок, жолудів та насіння рослин, точно передають трагізм ситуації.

У справу йдуть картонні коробочки з-під чаю – з них виходять макети будинків, машин, побутової техніки, втулки від туалетного паперу та кольорові серветки.

Вони потрібні для зображення не загашеного багаття, одноразові тарілки – для виготовлення дорожніх знаків, і, звичайно, сірники, з яких можна викладати мозаїку або робити об’ємні зображення будь-яких предметів.

Пластикова пляшка з-під кетчупу стає вогнегасником, шматки пінопласту з упаковки побутової техніки – крижинами, що пливуть річкою, на яких ні в якому разі не можна кататися.

Контейнер з-під яєць, поставлений на коліщатка-кришки від пластикових пляшок, перетворюється на пожежну машину.

Зламана «блискавка», покладена на брусочки поролону – рейки, якими мчить назустріч поїзд, який теж можна спорудити з губки для миття посуду.

Зрозуміло, що народження таких ідей потребує досвіду та добре розвиненого асоціативного мислення. Генерувати їх можуть дорослі, захоплюючи дітей.

Така спільна творчість особливо продуктивна, якщо за роботою проводиться докладний розбір зображуваної ситуації: причини її виникнення та сумні наслідки.

Саме тоді творчий процес досягає своєї основної мети: засвоєння дітьми правил безпечної поведінки.






Творимо, вчимося, запам’ятовуємо – живемо!

Все вищесказане ще раз нагадує про те, що будь-яку інформацію дитина краще запам’ятовує граючи. Образотворча творчість – одна з найцікавіших форм гри.

Її дієвість полягає не лише у процесі, а й у можливості спостерігати результат. Розповідаючи батькам про те, що він намалював або змайстрував, малюк ще раз повторює вивчену тему, міцніше запам’ятовуючи її.

Тому не потрібно соромитися перепитувати дитину про те, що зображено на малюнку або у виробі – ваш інтерес його порадує.

Тому не варто гніватися на вихователів та вчителів, які навантажують вас додатковою роботою, не варто уникати участі у таких відповідальних тематичних конкурсах.

Адже це можливість не лише наповнити своє дозвілля спільною творчістю, а й спосіб допомогти дитині освоїти основи безпеки! Працюйте разом, створюйте спільно, навчайте та вчитеся бути уважними, обережними та відповідальними.

Фото виробів на тему безпеки